Training informatie CS030

Trainersmail van : 17-11-2018.

Samenvatting trainingsgegevens:
Techniek: Remmen
Materiaal: remmen0



Datum: zaterdag 2018-11-17

Hoofdtrainer: Jan-Peter de Koning
Duur (min)GroepTrainer Conditie
unknownStarters A Corien Flintunknown
unknownStarters B Tjeerd Hoexunknown
140A 1 Vincent van den BergD1
180A 1+ Niels KoormanD1 3 x 8' omslagpunt
180A 2 Rik RosierD1 3 x 10' omslagpunt
180A 2 Michel CardousD1 3 x 10' omslagpunt
180A 2+ Bas ZeegersD1 3 x 10' omslagpunt
180A 2+ Jan-Peter de KoningD1 3 x 10' omslagpunt
180A 3 Martin de LangeD1 3 x 12' omslagpunt
180A 3 Robert BartelsD1 3 x 12' omslagpunt
180A 3+ Matthijs LaanD1 3 x 12' omslagpunt



Een koude maar mooie D1 herfstrit! Een paar aandachtspunten voor de trainers van dienst:

- We zijn de niveaus naar beneden aan het bestellen. A1 ging te snel/ver voor een deel van onze leden, en bij A3 is altijd nog plek over. Daarom fietst A1 voortaan nog max 60k en doen alle volgende niveaus ook allemaal een tandje terug. Dit betekent dat renners vooral door kunnen schuiven naar volgende groepen. Met name de overgang van 2+ naar 3 heeft wat aandacht van de trainers nodig! Bas, Jan-Peter, Robert en Martin: het helpt als de 3-trainers wat geruststellends zeggen bij 2+. Vorige week maakte diverse renners de overstap en dat is ze allemaal uitstekend bevallen, hopelijk gaat het zaterdag al wat makkelijker
- De meeste blaadjes liggen inmiddels op de grond en vormen her en der spekgladde laag op het asfalt. Vermijd bosrijke omgeving en pas op voor gladde bochtjes
- Tijdens de rit een paar intervallen rond het omslagpunt om de conditie te onderhouden. Deze kan je naar eigen inzicht in je training toepassen. Zie hieronder voor wat tips.


Doel extensieve intervallen: ontwikkeling duurvermogen. Je traint je zuurstopname en hartfunctie en verhoogt zo je omslagpunt: minder snel verzuren
1. Extensieve intervallen zijn wat langere, minder intensieve conditieblokken; ze duren 8 – 20 minuten
2. Hartslagzone is D3 (omslagpunt): behoorlijke inspanning maar niet volle bak. Nét geen verzuring en je kunt nog een volzin uitspreken
3. De verhouding arbeid:rust is 2:1, dat wil zeggen: na een blok van 20 minuten, 10 minuten rust
4. In totaal kan je prima 30-60 minuten arbeid leveren
5. Zorg voor een goede warming up

Differentiatie
A. Combi met oefening groepsrijden: in groepjes van 3-5 op een lint, max 30 seconden op kop zodat hartslag redelijk stabiel blijft
B. Koppeltijdrit (duo’s): de voorste zoekt omslagpunt op (evt door te versnellen) en geeft af zodra hij/zij er overheen gaat



Materiaal: remmen - toelichting
Controleer de remmen door zowel de voorrem als de achterrem hard in te knijpen. De handels mogen niet tegen het stuur komen. Als je dan je fiets naar voren duwt moet je achterwiel van de grond komen. Duw je naar achteren, dan moet je voorwiel omhoog komen. Bekijk vervolgens je remblokjes: zijn zo niet te ver afgesleten? Lopen ze nog goed over de velg of raken ze bijvoorbeeld de band? Tot slot: is de remklauw dicht? Die mag niet open staan omdat anders de rem aanloopt. Als dat zo is, dan moet je de spanning van de remkabel aanpassen.




Datum: dinsdag 2018-11-20

Hoofdtrainer: Sophie van der Voort
Duur (min)GroepTrainer Conditie
unknownSpinning Sophie van der Voortunknown


Datum: woensdag 2018-11-21

Hoofdtrainer: Joris van Gurp
Duur (min)GroepTrainer Conditie
unknownSpinning Joris van Gurpunknown



Te ruil aangeboden trainingen:
(tussen haken het aantal gedaan in 2018 / gepland in 2018)
Ga naar het ruilschema
2018-12-08 Rende Jan Hop A 2+(18/2)
2018-12-15 Carlo Vermeulen A 3+(18/3)
2018-12-15 Michel Cardous A 3(13/3)
2018-12-29 Rende Jan Hop A 2(18/2)

Incidenten: Als een incident zich heeft voorgedaan is het belangrijk dat dit altijd gemeld wordt via een email naar veiligheid@cs030.nl, zodat we eventuele probleemgevallen zo snel mogelijk kunnen aanpakken. Behalve een beschrijving van het incident worden de volgende gegevens bijgehouden: Locatie, namen van betrokken renners, de weersomstandigheden en de grootte van de groep. Noteer deze gegevens zo snel mogelijk, om speurwerk achteraf te voorkomen. Als je als een bijna-incident constateert, dan graag dit op dezelfde manier melden.